Uudised!

Tubli tugi 2019

22.04.2019

Kevadpühadeks seadis Tallinna Lastehaigla sisse veel ühe töötajaauhinna - Tubli toe oma.

Preemia pälvis einelaua pidaja Ruuta Ilves, kelle ülekaaluka võidu üle 16 kandidaadi seas otsustas komisjon koosseisus juhatuse esimees, haigla õendusjuht ja haldusjuht, teadus- ja koolitusjuht ning kvaliteediteenistuse juhataja.

"Preemiale saavad kandideerida kõik SA Tallinna Lastehaigla tugiteenistuse töötajad (nt autojuhid, klienditeenindajad, jurist, raamatupidajad, IT-spetsialistid, majandusteenistuse inimesed jne) ning kandidaatide esitamise õigus on kõigil lastehaigla töötajatel ning esitamise tähtaeg koos vabas vormis iseloomustusega on nädal enne suurt neljapäeva."

Nimetatud preemia annab võimaluse ka mittemeedikutest töötajate tunnustamiseks.

Ruuta Ilvese kandidatuuri esitas toitlustusteenistuse juhataja Gert Reisner ning iseloomustus kõlas järgmiselt:

"Et kõik ausalt ära rääkida, miks Tubli Toe auhinna peaks saama just puhvetiteenindaja Ruuta Ilves, tuleb alustada tema lastehaiglasse tööle tulemise päevast.
Tegelikult pidi meie puhvetisse tööle asuma hoopis proua perekonnanimega Jänes. Päeval, kui ma teda kunagise majandusdirektori kabinetis töövestlusele ootasin, astus pr Jänes uksest sisse ja teatas: „Teate, jänes ei saa tulla, aga ma tõin kaasa ilvese. Võtke Ilves!“
Nii see algas. Mis veel Ruuta tausta puutub, siis suurema osa oma elust on ta töötanud ettekandjana, väga pikalt Viru lakas ning hilisemalt Raeköögis – selle avamisest sulgemiseni.
Palju, palju aega hiljem on paljud meie majja sattunud inimesed ja puhvetikliendid oma suureks üllatuseks tundnud Ruutas ära aastakümnete taguse tuttava toreda ettekandja.
Ruuta Ilves on rõõmsameelne ning hea suhtleja, külastajatega alati väga viisakas. Tal on huumorimeel, mis balansseerib teinekord peenetundelisuse ja lubatavuse piiril, kuid jääb alati õigetesse raamidesse.
Ruuta on abivalmis. Ta ei ole skandaalne, ta ei tekita tülisid ega intriige. Ta meeldib külastajatele.
Ruuta tõttu on meie pikaajaliseks kliendiks saanud PERHi kardioloog-vanemarst Meelis Vainu.
Küsisin kord temalt kui heas mõttes nõudlikult kliendilt, miks eelistab ta lõunatada siin, meie juures, kui PERHIski on mitmeid söögikohti.
Vastus oli: „Suhtumise pärast. Seal oled sa järjekorraühik, siin on inimlik ja personaalne suhtumine.“
Üks näide Ruuta suhtlemisoskusest on keelebarjääri ületamise võime. Kui inglise keelt kõnelevate klientidega saab ta hakkama olemasoleva sõnavara baasil, siis prantsuse ja rootsi keele kõnelejate tellimusi täites – vähemalt nendel kordadel, kui mina selle tunnistajaks olen sattunud – on ta mõlema poole jaoks olukorra lahendanud oskuslikult, kehakeelt ja huumorit appi võttes.
Klientide soove üritab ta lugeda silmist. Ta teab täpselt, mida keegi sööb, mida mitte, mida ja kui palju kellelegi taldrikule panna ja mida panemata jätta. Enamuse pikaajaliste klientide toitumisharjumisi teab ta une pealt.
Ta on ka krooniline ristsõnade lahendaja ja ruudud tema ristsõnavihikutes ja -raamatutes on alati täidetud – ta ei jäta asju pooleli.
Ta on ka väga suure lugemusega inimene, kes iga vaba hetke raamatu või ajakirja seltsis veedab ja enesele raamatupoest tänapäevast ilukirjandust juurde käib soetamas.
Pärit on Ruuta Mulgimaalt Suure-Jaanist.
Kunagi, kui olid haigla suvepäevad Toorakul ja kohaletulnud Eesti kaardil oma päritolumaakonna kohal pidid seisma, siis oli ainult kaks Mulgimaad esindavat naist haiglast, mõlemad vahvad ja tegusad – dr Merike Martinson ja Ruuta."